MARKNADENS #1 I EN SHOP  KÖP NU, BETALA SENARE MED KLARNA 30 DAGARS ÖPPET KÖP MARKANDSLEDANDE INOM HÄLSA & PRESTATION 10% RABATT NÄR DU GÅR MED I #REHUMANTEAM

VILLKOR & POLICYS

LEGAL

Här hittar du våra villkor & policys.

VÄLJ KATEGORI

Sekretesspolicy


INTRODUKTION

För oss på REHUMAN AB är vår sekretesspolicy viktig. I denna policy förklarar vi hur vi hanterar personlig information och det som påverkar dig som användare av våra webbplatser. ”Du” hänvisar till dig som kund och användare av webbplatserna www.rehuman.se och www.rehuman.eu. ”Oss”, ”Vi”, ”Vår”, ”Vårt” hänvisar till oss, REHUMAN AB, organisationsnummer 559301-6651. Våra webbplatser avser www.rehuman.se och www.rehuman.eu.

Målsättningen med denna personuppgiftspolicy är att vi på ett tydligt och transparent sätt ska beskriva för dig hur vi samlar in, använder, visar, överför och lagrar din information så att du känner dig säker på att dina personuppgifter är i säkert förvar. REHUMAN AB utför all behandling av personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204) och Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679, förkortat GDPR efter engelskans General Data Protection Regulation (”Dataskyddsförordningen”) samt andra relevanta bestämmelser.

PERSONUPPGIFTER

Personuppgifter är varje upplysning som avser en fysisk person som är identifierbar eller kan identifieras, särskilt med hänvisning till en identifierare som t.ex. namn, personnummer, adress, e-postadress och telefonnummer. I detta inkluderas även elektroniska identiteter, t.ex. IP-adresser, om de kan kopplas till fysiska personer.

 

SKYDDET AV DINA PERSONUPPGIFTER

Du ska alltid kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi har därför vidtagit de säkerhetsåtgärder som behövs för att skydda dina personuppgifter mot otillbörlig åtkomst, förändring och radering.

Vi säljer eller hyr inte ut din personliga information till någon tredje part.

 

INSAMLING AV INFORMATION

När du besöker våra webbplatser får vi automatiskt tillgång till din dators IP-adress och vi samlar också information om vilken webbläsare, operativsystem och skärmstorlek du använder. Detta gör att vi kan förbättra användarupplevelsen för alla våra användare.

När du köper något från vår webbplats, samlar vi in den personliga information som du ger oss, till exempel namn, företagsnamn, adress, telefonnummer och e-postadress. Det gör det möjligt för oss att leverera både de tjänster och produkter du köper, samt att erbjuda dig support och följa de lagar och förordningar som gäller. Dina personuppgifter används för att skicka en bokningsbekräftelse till den e-postadress som angivits av dig efter att beställningen har godkänts. Det kan även förekomma utskick av annan information via SMS eller e-post för sådant som har ett samband med din beställning, t.ex. mail med kollinummer för spårning av försändelse och SMS-avi för uthämtning av vara på serviceställe.

Om du som kund inför en behandling väljer att dela med dig av personlig information samt dina kunduppgifter kommer endast du själv och den som kommer att utföra behandlingen att kunna se detta. Vi värnar om din integritet och kommer aldrig att lämna ut dessa uppgifter. Det enda undantaget är om du själv ber oss att lämna ut dina uppgifter till ett försäkringsbolag eller dylikt.

Uppgifterna är till för dig som kund, för att du skall kunna få bästa tänkbara behandling och uppföljning samt för att du själv ska kunna följa det som görs under behandlingarna i efterhand. Vi tar inte ansvar för felaktig eller utebliven information utan det är upp till dig som kund att fylla i korrekta uppgifter. Har du information eller uppgifter du inte vill lämna ut eller registrera skall du självklart undvika detta.

Vi kan även samla in personuppgifter från dig när du kontaktar oss, via exempelvis e-post, telefon eller på annat sätt. Det är då fråga om personuppgifter som behövs för att kunna hantera ditt ärende hos oss, som till exempel namn, företagsnamn, adress, e-postadress, telefonnummer och personnummer. Om du redan är kund hos oss kommer vi att använda dina redan inlämnade kontaktuppgifter för att uppfylla våra förpliktelser till dig som kund. Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att hjälpa till i det avseende som du har kontaktat oss. Vi använder dina kontaktuppgifter, som e-postadress och telefonnummer för att kunna kontakta dig i samband med frågor och ärenden. Vi kan också komma att använda övriga personuppgifter som vi samlat in om dig för att hantera din fråga eller ditt ärende beroende på vad som är relevant i det enskilda fallet.

E-post- och smsmarknadsföring: Med ditt samtycke skickar vi dig e-post och sms rörande våra produkter, tjänster och dylikt. Det är kostnadsfritt och kan innefatta olika premiummaterial (såsom nyhetsbrev, bloggar, videoklipp, arbetsböcker, tips, rekommendationer etc.) samt information om olika händelser (webbinarer, föreläsningar, utbildningar osv.). Vi använder marknadsföringslösningarna MailerLite och MailerSend som följer ditt engagemang i våra sändningar (öppningsstatistik, vidarebefordrade mail, nedladdningar, klick etc.). Du har alltid möjlighet att sluta ta del av våra utskick genom att klicka på ”Unsubscribe”,  ”Avsluta”, ‘’Lämna’’ eller dylikt.

Vi använder oss även av Google (Universal) Analytics från Google Inc. för att analysera och förbättra din upplevelse hos oss. Den som lämnar personuppgifter väljer alltid själv vilka personuppgifter som ska lämnas ut till oss. I vissa fall kan bristande eller felaktiga personuppgifter leda till att tjänsten ifråga inte kan tillhandahållas.

För att läsa mer om Google Inc. policy och villkor kan du klicka här

För att läsa mer om MailerLite policy och villkor kan du klicka här.

För att läsa mer om MailerSend policy och villkor kan du klicka här.

 

SAMTYCKE

Genom att använda våra webbplatser godkänner du vår sekretesspolicy.

Om du i samband med att genomföra en transaktion lämnar personlig information, för att betala med ditt kreditkort, för att beställa eller ordna leverans av en produkt eller tjänst, lämnar du ditt samtycke att samla in dessa data och använda den till detta specifika ändamål i samband med att du genomför din transaktion.

Personuppgifter som omfattar uppgifter om hälsa utgör en särskild kategori av personuppgifter enligt artikel 9.1 Dataskyddsförordningen. Enligt artikel 9.2 a och 9.2 h kan du ge ditt samtycke att personuppgifterna som rör uppgifter om hälsa får behandlas av oss. Detta gör du i och med att du lämnar ut dina personuppgifter till oss.

Den som samtycker till behandling av personuppgifter måste vara åtminstone 16 år gammal för att ett giltigt samtycke ska kunna lämnas. Den som anger sig vara detta förutsätts även att vara det. Om någon är under 16 år krävs att samtycke ges eller godkänns av den person som har föräldraansvar för barnet. Den som har föräldraansvar måste ge samtycke eller godkänna samtycke skriftligen i ett brev eller lämna detta per telefon.

Om vi ber om din personliga information av andra skäl (om du börjar prenumerera på någon av våra e-postsändningar, smssändningar eller annan marknadsföring) frågar vi om ditt samtycke och ger dig också möjlighet att ångra ditt samtycke. Du kan ångra ditt samtycke när som helst genom att klicka på länken ”unsubscribe”, ”avsluta prenumeration”, ‘’lämna’’ eller dylikt som finns i varje mail och sms vi skickar dig i form av e-post-/smsmarknadsföring. Du kan också kontakta oss när som helst på info@rehuman.se. 

 

UPPLYSNINGAR

REHUMAN AB behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande rätt. Personuppgifterna insamlas för de uttryckligt angivna och berättigade ändamål som framgår av denna sekretesspolicy. REHUMAN AB kommer inte utan ditt samtycke behandla insamlade personuppgifter för något annat ändamål än vad de insamlades för. REHUMAN AB behandlar endast personuppgifter som är adekvata och relevanta för respektive ändamål.

VIKTIGT: Vi säljer eller hyr inte ut din personliga information till någon tredje part.

 

DATALAGRING

Vi använder oss av Zettle, Klarna, Stripe och Swish för betalningslösningar. Dessa företag ger oss tillgång till en e-handelslösning som gör att vi kan sälja och leverera våra produkter och tjänster till dig.

Bokar du behandling hos REHUMAN AB online görs detta via vår egen bokningstjänst eller via BokaDirekt. Du kan då även välja att betala med Stripe, Klarna eller på plats. Dessa betalningslösningar ger dig tillgång till flera olika betalningsupplägg.

Köper du ett presentkort hos REHUMAN AB görs detta via GiftUp. Du kan då även välja att betala med Klarna eller på plats. Dessa betalningslösningar ger dig tillgång till flera olika betalningsupplägg.

Din information kan lagras av Postnord, GiftUp, Zettle, Klarna, Stripe och BokaDirekt. De lagrar dina data på säkra servrar bakom brandväggar. Om vi fakturerar dig utanför webbshopen, som till exempel i samband med behandling behandlas den via Zettle. Din information i vårt fakturasystem lagras säkert på servrar bakom brandväggar.

För att läsa mer om Postnords policy och villkor kan du klicka här.

För att läsa mer om GiftUps policy och villkor kan du klicka här.

För att läsa mer om Zettles policy och villkor kan du klicka här.

För att läsa mer om Klarnas (även swish) policy och villkor kan du klicka här och här.

För att läsa mer om Stripes policy och villkor kan du klicka här.

För att läsa mer om BokaDirekts policy och villkor kan du klicka här.

I enlighet med GDPR (https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/) informeras du om att de uppgifter som du lämnar vid registrering kommer att behandlas konfidentiellt för ändamålet så att din kundrelation med oss och/eller den hälsospecialist som du bokar tid hos skall fungera på ett tillfredsställande sätt beträffande behandling och information runt detta. Uppgifterna kan komma att användas för påminnelser och marknadsföringsändamål. Enligt lagen har du rätt att efter skriftlig ansökan en gång per år få besked om vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Du kan också logga in på din profil och läsa det som är lagrat när det passar dig. Du har också rätt att begära rättelse av sådana uppgifter. Enligt lag har du som kund också rätt att begära att dina uppgifter tas bort antingen via mail eller brev. Var då uppmärksam på att vi i efterhand inte kan ge dig svar på vad vi hjälpt dig med under dina behandlingar då vi inte kommer att ha kvar någon information om vad vi arbetat med.

Våra webbplatser har ett svenskt webbhotell med höga krav på säkerhet och vi har även Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) protokoll för krypterad transport av data för HTTP-protokollet. HTTPS-anslutningar används för ökad säkerhet inom företag, för inloggning och hantering av privat information, samt för att skydda användarens integritet. Med HTTPS skall förbindelsen inte kunna avlyssnas av tredje part och användaren skall kunna lita på att webbservern är densamma som den utger sig för att vara.

 

TJÄNSTER FRÅN LEVERANTÖRER

Vi använder olika leverantörer för att vi skall kunna leverera och ta betalt för de tjänster och produkter du som kund beställer. Vissa tjänster som betalningslösningar har sin egen sekretesspolicy som gäller för sina tjänster. Vi rekommenderar att du sätter dig in i deras sekretesspolicy så att du förstår hur de hanterar din information. Var medveten om att några av våra leverantörer kan vara i andra länder än du eller oss själva. Så om du bestämmer dig för att slutföra ditt köp genom att använda någon av våra leverantörer, kommer insamlingen av din information att följa de lagar och regler som är specifika för de länder de agerar i. När du lämnar vår webbplats till en leverantörs webbplats är du inte längre knuten till vår sekretesspolicy.

Länkar: När du klickar på länkar på vår webbplats kan de länka till andra webbplatser. Vi är inte ansvariga för sekretesspolicyn som gäller för andra webbplatser och du uppmanas att läsa deras sekretesspolicy.

 

SÄKERHET

För att skydda din personliga information, använder vi försiktighetsåtgärder och följer branschens bästa praxis för att säkerställa att vi inte delar, använder felaktig, ger tillgång till, avslöjar, ändrar eller förstör din personliga information.

Då vi i vår webbshop säljer kosttillskott och andra produkter med hög kvalitet som är certifierade enligt HACCP, GMP, ISO 22000 och andra certifieringar är vi skyldiga att följa dessa regelverk. I händelse av fel på en råvara eller i produktionen är vi skyldiga att kunna härröra vilka batcher kunder köpt för att kunna kontakta och eventuellt ta tillbaka eller ersätta om något fel upptäcks. Vi behöver också följa lagar om exempelvis svensk redovisning vilket gör att vi inte kan ta bort information för tidigt.

Vill du som kund ändå att vi tar bort dig från våra register eller har frågor är du välkommen att kontakta oss på info@rehuman.se.

 

COOKIES

Vi använder cookies för att ge en mer personifierad användarupplevelse till våra användare och kunder. Exempelvis använder vi cookies så att användare kan logga in på webbplatsen och spara sina användarnamn och lösenord. På så sätt behöver besökare inte skriva in dessa igen vid följande besök. Vi använder cookies för att hålla reda på statistik som var våra besökare kommer från, men också för att mäta prestanda på webbplatsen. Vi använder även cookies från Facebook och Google för att kunna utnyttja retargeting för personifierad och riktad övervakning. För mer information om vad cookies är kan du besöka https://www.cookiesandyou.com

Vill du ta bort våra eller alla cookies på din dator är detta möjligt via din webbläsare, oftast under Inställningar, Sekretess eller Säkerhet.

 

ÄNDRINGAR AV DENNA SEKRETESSPOLICY 

Vi uppdaterar ständigt denna sekretesspolicy för att spegla eventuella förändringar i vår verksamhet och hur vi behandlar sekretess och din integritet. Om vi skulle göra väsentliga ändringar kommer vi att informera dig som kund om dessa.

 

FRÅGOR OCH KONTAKTUPPGIFTER

Om du har någon fråga, vill ha tillgång till mer information, kunskap, ändra eller ta bort personlig information, kan du kontakta oss på info@rehuman.se. 

Allmänna Villkor

 

ETIK

På REHUMAN AB tror vi på människokroppens förmåga att självläka och arbetar med att hjälpa våra kunder att bygga upp sin kropp och sitt immunförsvar på naturlig väg. REHUMAN AB arbetar med alternativa metoder för att komma fram till hur kroppen kan bygga sig stark samt självläka på egen hand. Vi utlovar eller garanterar aldrig några resultat från våra tjänster och det får vi inte heller göra enligt lag. Vi behandlar aldrig någon specifik sjukdom eller symtom utan hjälper enbart våra kunder att bygga upp sin egen kropp och dess immunförsvar. 

REHUMAN AB genomför behandlingar, säljer hälso- och träningsprodukter (såsom exempelvis vattenrenare, täcken, kuddar, träningsband och vikter), kosttillskott, kläder, hälso- och träningstjänster samt utbildar inom hälsa och träning.

Vi arbetar aktivt med att utveckla våra tjänster och söker ständigt efter ny kunskap för att ge våra kunder och klienter bästa hjälp. Alla våra kunder behandlas lika oavsett ålder, kön, genetik, ursprung, religiös övertygelse, sexuell läggning mm. I grunden är vi alla lika. Vi arbetar utifrån ett naturligt perspektiv och ser kroppen som en helhet i alla våra behandlingar och tjänster.

Har du frågor eller synpunkter på en behandling, annan tjänst eller certifierad produkt är du välkommen att kontakta oss på info@rehuman.se.

 

ALLMÄNT

Ett användarkonto hos REHUMAN AB (www.rehuman.se och www.rehuman.eu) (”Webbplatsen”) är vårt sätt att hantera beställningar och liknande samt spara uppgifter om dig och dina köp i vår webbshop. För att registrera dig som kontoinnehavare måste du godkänna dessa villkor för kontoinnehav. För företag avser begreppet ”Kontoinnehavare” såväl företaget som dess representanter.

 

KONTO

Fysiska personer som är 18 år eller äldre med en fast adress och e-postadress kan registrera sig som kontoinnehavare. Om någon som är minderårig vill bli kontoinnehavare krävs samtycke från den som har föräldraansvar över den minderåriga.

Det kostar ingenting att bli kontoinnehavare. Kontoinnehavet påbörjas när du godkänner dessa villkor, kontoinnehavaren har registrerats i vårt system och ett konto har öppnats via webbplatsen.

Som bekräftelse på registreringen skickar vi en bekräftelse per e-post till den e-postadress som du angett.

Vi kan komma att säga upp ditt konto i följd av missbruk, annat otillbörligt beteende eller om vi finner det nödvändigt på grund av olämplig användning av kontot utan att någon ersättningsskyldighet uppstår och utan att meddela detta på förhand. Med missbruk avses bland annat brott mot dessa villkor, bedrägerier eller bedrägeriförsök samt förfalskning, ändring, försäljning eller olovlig överlåtelse av handlingar, till annan person. Vi meddelar i så fall dig skriftligen om uppsägningen av kontoinnehavet och orsaken till uppsägningen.

Du kan när som helst säga upp ditt konto genom att kontakta oss på info@rehuman.se.

Du som kontoinnehavare är skyldig att meddela oss om eventuella namn- och adressändringar. Du som kontoinnehavare ska vidare hålla dig underrättad om eventuella ändringar i dessa villkor. Information om förändringar hittar du på webbplatsen.

 

BOKNING AV TJÄNST

När du som kund bokar en tjänst hos oss godkänner du vår 48 timmars av-/ombokningsmarginal. Detta betyder att du kan av- eller omboka din tid hos oss kostnadsfritt fram till 48 timmar innan tjänsten ska utföras. Detta kan du göra via den av-/ombokningslänk du mottar i ditt bekräftelsemail när du genomför bokningen, under sidan “Mitt Konto” på webbplatsen eller genom att maila oss på info@rehuman.se. Sker av- eller ombokningen senare än 48 timmar innan tjänsten ska utföras debiteras fullt belopp. 

Ingen av våra tjänster är tänkt att ersätta eventuella läkarbesök eller läkarundersökningar. Vi får därför lov att förtydliga att det vi säger före, under eller efter ett besök inte under några omständigheter får värderas högre än din läkares rekommendationer. 

De kosttillskott som säljs under en behandling bör ej användas som ett alternativ till en varierad kost. Det rekommenderade intaget hos varje produkt bör heller inte överskridas. Du som är gravid eller ammar, lider av sjukdomar eller annan problematik samt är under behandling med läkemedel bör alltid kontakta läkare innan du använder någon av våra produkter. 

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

När du registrerar dig som kontoinnehavare kommer vi att behandla personuppgifter om dig. Behandlingen kommer att ske i enlighet med vår sekretesspolicy.

ÄNDRING I VILLKOREN

Dessa villkor för konto gäller i den form som de är publicerade på webbplatsen. Vi har rätt att när som helst göra ändringar för konton eller dessa villkor.

Utöver vad som följer av tvingande lagstiftning, ansvarar vi inte för eventuella förluster till följd av förändringar av dessa villkor och vi är inte heller på något sätt skyldig att ersätta kontoinnehavare eller tredje part för sådana förluster.

VILLKORENS TILLÄMPLIGHET

Dessa villkor reglerar inte några köp. Kontoinnehavaren måste alltid informera sig om och följa våra Köp- och Leveransvillkor, om inget annat uttryckligen anges i dessa villkor.

 

TVISTER

Eventuella tvister gällande konto som inte har gått att lösa genom överenskommelse mellan parterna, ska avgöras enligt svensk lag och av svensk domstol.

Köp- & Leveransvillkor

 

ALLMÄNT

Aktuella allmänna köp- och leveransvillkor (”Villkoren”) gäller vid köp av varor från REHUMAN AB på www.rehuman.se och www.rehuman.eu (”Webbplatsen”). Avtal ingås då mellan dig som konsument (”Kund”) och REHUMAN AB, organisationsnummer 559301-6651.

Villkoren gäller för köpare, oavsett om köparen är konsument eller näringsidkare. Vissa villkor nedan gäller inte näringsidkare. Det framgår i så fall av villkoren.

Villkoren är upprättade i enlighet med konsumentköplagens (1990:932) bestämmelser såvitt gäller köpare som är konsument.

REHUMAN AB accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp (kreditkort, faktura, delbetalning) till personer under 18 år. REHUMAN AB förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en kunds beställning (exempelvis om kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

REHUMAN AB reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella text- och bildfel på webbplatsen, exempelvis felaktig produktbeskrivning, specifikationer, priser eller information angående om en vara finns i lager. REHUMAN AB har då rätt att korrigera sådana fel och ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som kunden har beställt så förbehåller sig REHUMAN AB rätten att ta bort produkten från kundens order. All bildinformation på webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Dessa illustrationer garanteras inte återge varans exakta utseende, antal, funktioner eller ursprung. REHUMAN AB ansvarar inte för information på webbplatsen som kommer från en tredje part.

Allt innehåll på webbplatsen såsom bilder, produktnamn, logotyper, information om produkter och tjänster samt annat innehåll ägs av REHUMAN AB och är skyddat genom bland annat marknadsrättsliga lagar. Att använda eller kopiera något innehåll är därför förbjudet utan ett skriftligt godkännande från REHUMAN AB.

Vid eventuella tvister ska svensk lag tillämpas.

 

PRIS

Samtliga priser i prislistorna är angivna inklusive mervärdesskatt. Alla priser är exklusive frakt där inget annat anges. Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter och förändringar utom vår kontroll.

 

BESTÄLLNING

På webbplatsen sker beställning av produkter genom att köparen lägger till varor i varukorgen. Därefter måste de efterfrågade uppgifterna anges innan en beställning, och därigenom ett köp uppstår. Köparen måste även godkänna de villkor som beskrivs i kassan. Genom att godkänna villkoren förbinder sig kunden att följa dem i sin helhet samt att kunden tagit del av all information som rör hanteringen av personuppgifter och cookies enligt REHUMAN AB:s sekretesspolicy

Leveranser inom Sverige innebär även en möjlighet att beställa via e-post till info@rehuman.se eller i fysisk butik. Då behöver det uppges uppgifter som namn, personnummer (för att kunna fakturera med Zettle), adress, mobiltelefonnummer och vilka varor som ska beställas. Om beställning sker via fysiskt möte eller e-post tillkommer ytterligare tid för behandling av beställningen.

Betalningar

 

Betalningsalternativ

Försäljning via webbplatsen sker mot Zettle, Klarna och Stripe betallösning som erbjuder kortbetalning, Swish, delbetalning och faktura.

 

Övrig information

Efter genomfört köp skickas en orderbekräftelse till angiven e-post. Observera att då utskicket sker automatiskt är det viktigt att e-postadressen är korrekt.

Efter genomförd betalning kan en beställning inte längre ändras.

Leveranser

 

Leveransalternativ

För konsument/privatperson sker leverans med följande tjänster, 

  • Postnord – Paketbox (beräknad leveranstid 1-2 arbetsdagar)
  • Postnord – Utlämningsställe (beräknad leveranstid 1-2 arbetsdagar)
  • Hämta på plats – REHUMAN

För näringsidkare/företag sker leverans med med följande tjänster,

  • Postnord – Paketbox (beräknad leveranstid 1-2 arbetsdagar)
  • Postnord – Utlämningsställe (beräknad leveranstid 1-2 arbetsdagar)
  • Hämta på plats – REHUMAN
 

Snabba Leveranser

Genomför du en beställning via vår webbplats före klockan 06.00 på vardagar skickas vanligen produkterna från REHUMAN AB samma dag. Produkter skickas från REHUMAN AB samtliga vardagar. 

För produkter som förhandsbeställs på webbplatsen står alltid ett beräknat leveransdatum skrivet. Skulle en beställning levereras mer än 30 dagar efter beräknat leveransdatum har kunden rätt att häva köpet.

Fraktkostnader

För beställningar inom Sverige under 500 SEK är fraktkostnaden 49 SEK inkl. mervärdesskatt. 

För beställningar inom Sverige på 500 SEK eller mer är fraktkostnaden 0 SEK.

För beställningar utanför Sverige under 2000 SEK är fraktkostnaden 199 SEK inkl. mervärdesskatt. 

För beställningar utanför Sverige på 2000 SEK eller mer är fraktkostnaden 0 SEK.

*Observera att tullkostnader och andra avgifter kan tillkomma för leverans till vissa länder, dessa kostnader tillfaller alltid dig som köpare att betala. Kostnaderna varierar beroende på storlek på beställning samt till vilket land leveransen sker. För mer information vänligen kontakta oss så hjälper vi dig att ta reda på vilka lagar och priser som gäller i ditt land. 

Övrig information

På helgdagar sker oftast inga leveranser med Postnord. Produkterna förvaras på utlämningsstället i högst (6) dagar innan dessa skickas åter till oss dag 7. Alternativt kan varorna hämtas av köpare i vår butik på Fridhemsplan 2, 792 39 Mora, vi ber dig då kontakta oss för exakta öppettider. För försändelser som ej utlöses från utlämningsställen inom ovan nämnda tid debiteras en avgift om för närvarande 250 SEK inklusive mervärdesskatt för att täcka transport- och administrationskostnader.

Levererade varor förblir REHUMAN AB:s egendom till dess full likvid erlagts av köparen.

DRÖJSMÅL

Vid betalningsdröjsmål utgår en årlig dröjsmålsränta på utestående belopp med 20 % från förfallodagen samt en påminnelseavgift om 60 SEK. Anmärkningar mot utsänd faktura ska ske inom tio (10) dagar.

 

TRANSPORTSKADOR

Köparen ska alltid kontrollera leveransen vid uthämtning/leverans från Postnord. Om godset verkar skadat på grund av defekt kartong ska varan packas upp och kontrolleras. Vid transportskadad produkt (fysisk skada på varan) ska köparen omgående kontakta logistikpartnern Postnord och reklamera godset. Sedan ska köparen kontakta REHUMAN AB på mail (info@rehuman.se) med uppgifter om vad som skett samt order- eller fakturanummer, inkludera även Postnords reklamationsnummer.

 

ÖPPET KÖP (KONSUMENT)

Som konsument har du 14 dagars öppet köp. Öppet köp innebär att varan ska vara i obruten originalförpackning. Som näringsidkare har du inte öppet köp.

 

ÅNGERRÄTT (KONSUMENT)

Köpare som är konsument har enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 14 dagar på sig att frånträda sitt köp från det att köparen har mottagit produkterna. Köparen har även rätt att öppna och kontrollera produkterna. Näringsidkare har inte ångerrätt och alltså inte rätt att frånträda köpet.

I de fall där värdeminskning skett vid öppnandet och kontrollen av produkten kommer REHUMAN AB debitera köparen för denna värdeminskning.

Undantaget från ångerrätten är produkter med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl, där köparen brutit förseglingen. Observera att detta bland annat gäller för kosttillskott där förpackningen öppnats.

Innan produkten sänds tillbaka bör köparen kontakta REHUMAN AB för att underlätta hanteringen av returen.

Vid retur av varor som är godkända av ångerrätten följer du beskrivningen nedan,

  1. Fyll snabbt och enkelt i vårt returformulär som du hittar här.
  2. Efter att vi har godkänt din retur kommer du att motta en digital QR-kod.
  3. Packa paketet noggrant så att emballagetet inte skadas.
  4. Åk till närmsta postombud (Postnord) och visa enkelt upp din QR-kod.
  5. Fraktsedeln skrivs ut, klistras på och skickas hos ombudet.
  6. Spara inlämningskvittot du får vid inlämningen av paketet (viktigt ifall din försändelse skulle försvinna)
  7. Klart!
 

Det är viktigt att produkterna är förpackade i tillräckligt ytteremballage då det åligger köparen att se till att produkten inkommer till oss och att den inte skadas under returtransporten.

När vi mottagit och godkänt din retur återbetalar vi dig hela kostnaden för din vara inklusive eventuella kostnader som gäller ursprungsleveransen. Du kommer att se din återbetalning på ditt bankkonto inom 14 dagar, oftast tidigare beroende på vilken bank du använder.

Observera att den angivna returkostnaden enbart gäller för de retursedlar vi skickar till kund. Väljer du som kund att på egen hand skicka tillbaka paketet till oss kan kostnaden komma att bli större. Det är även då kund som ansvarar för att paketet kommer fram till oss. Vi rekommenderar därför att du som kund använder vår returtjänst för smidig hantering.

Returer

Hur gör jag en retur?

Returer ska ske inom 14 dagar från det datum du som konsument mottagit din vara. Vid retur av varor som är godkända av ångerrätten följer du beskrivningen nedan,

  1. Fyll snabbt och enkelt i vårt returformulär som du hittar här.
  2. Efter att vi har godkänt din retur kommer du att motta en digital QR-kod.
  3. Packa paketet noggrant så att emballaget inte skadas.
  4. Åk till närmsta postombud (Postnord) och visa enkelt upp din QR-kod.
  5. Fraktsedeln skrivs ut, klistras på och skickas hos ombudet.
  6. OBS. Spara inlämningskvittot du får vid inlämningen av paketet (viktigt ifall din försändelse skulle försvinna)
  7. Klart! 
  8. Du har oftast pengarna på ditt bankkonto inom 1-3 arbetsdagar efter det att vi tagit emot och godkänt din retur (du kommer att få en mailbekräftelse så fort vi mottagit din retur och pengarna skickats tillbaka till dig)
 

Det är viktigt att produkterna är förpackade i tillräckligt ytteremballage då det åligger köparen att se till att produkten inkommer till oss och att den inte skadas under returtransporten.

När vi mottagit och godkänt din retur återbetalar vi dig hela kostnaden för din vara inklusive eventuella kostnader som gäller ursprungsleveransen. Du kommer att se din återbetalning på ditt bankkonto inom 14 dagar, oftast tidigare beroende på vilken bank du använder.

Observera att den angivna returkostnaden enbart gäller för de retursedlar vi skickar till kund. Väljer du som kund att på egen hand skicka tillbaka paketet till oss kan kostnaden komma att bli större. Det är även då kund som ansvarar för att paketet kommer fram till oss. Vi rekommenderar därför att du som kund använder vår returtjänst för smidig hantering.

 

Returkostnad

Vi kan tyvärr inte erbjuda gratis returer i dagsläget. 

Returkostnaden för beställningar inom Sverige är för tillfället 99 SEK. 

Returkostnaden för beställningar utanför Sverige är för tillfället 199 SEK. 

Skulle du ha några frågor om hur du genomför en retur är du välkommen att kontakta oss på info@rehuman.se så hjälper vi dig.

 

REKLAMATION & GARANTI

Vissa av de varor REHUMAN AB säljer innefattas av garanti. Denna information tillsammans med andra villkor framgår då på produktsidan. Garantin gäller enbart på ursprungliga fabrikationsfel och inte då konsument ändrat något med produkten eller använt den ovarsamt. Kundens kvitto gäller som garantibevis. 

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Köpare som är konsument har rätt att reklamera vara som var felaktig vid överlämnandet. Meddelande om reklamation ska lämnas till REHUMAN AB enligt de kontaktuppgifter som finns på hemsidan inom två månader från det att felet upptäckts. Efter tre år från det att kund tagit emot varan försvinner rätten att reklamera.

Kund bör alltid vidta rimliga åtgärder för att begränsa sin förlust samt försöka minimera kostnaderna som uppstår i samband med reklamationen.

Kund ska alltid inspektera sina varor innan första användning och om ett fel påträffas kontakta REHUMAN AB och inte använda varan mer. Vid användning av något av de isbad REHUMAN AB säljer ska de noga inspekteras av kund inför varje användning. De ska alltid övervakas under hela användningsprocessen och får inte användas på platser där det kan förekomma eventuella skador till följd av att vatten släpps ut. REHUMAN AB tar inte ansvar för eventuella förluster som uppstått av att ett isbad läckt eller gått sönder, då detta ansvar ligger hos kund. 

Vid både garanti- och reklamationsärenden förbehåller sig REHUMAN AB längre tid att undersöka detta då det är leverantör som beslutar om varans fel och godkännande av ärendet.

Då garanti- eller reklamationsärende godkänts kommer REHUMAN AB att kompensera konsument. Vår målsättning är att detta sker inom 14 dagar från det att returen godkänts, tidsramen kan dock variera beroende på ärende. 

Vid återsändande gäller samma villkor som för ångerrätt. Reklamationsärenden som inkommer till REHUMAN AB utan godkänt ytteremballage returneras till köpare utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för reklamationsåtgärd.

För näringsidkare gäller att reklamation ska ske genast när ett fel upptäckts och allra senast inom två veckor från det att leverans har skett till köparen. I övrigt gäller vad som framgår ovan.

Vid reklamation av defekt vara följer du beskrivningen nedan,

  1. Fyll snabbt och enkelt i vårt returformulär som du hittar här.
  2. Efter att vi har godkänt din retur kommer du att motta en digital QR-kod.
  3. Packa paketet noggrant så att emballagetet inte skadas.
  4. Åk till närmsta postombud (Postnord) och visa enkelt upp din QR-kod.
  5. Fraktsedeln skrivs ut, klistras på och skickas hos ombudet.
  6. Spara inlämningskvittot du får vid inlämningen av paketet (viktigt ifall din försändelse skulle försvinna)
  7. Klart!
 

Det är viktigt att produkterna är förpackade i tillräckligt ytteremballage då det åligger köparen att se till att produkten inkommer till oss och att den inte skadas under returtransporten.

När vi mottagit och godkänt din reklamation återbetalar vi dig hela kostnaden för din vara inklusive leveranskostnader. Du kommer att se din återbetalning på ditt bankkonto inom 14 dagar, oftast tidigare beroende på vilken bank du använder.

Observera att vi enbart står för returkostnaden då kund använder sig av de retursedlar vi skickar till kund. Väljer du som kund att på egen hand skicka tillbaka paketet till oss kan kostnaden komma att bli större. Det är även då kund som ansvarar för att paketet kommer fram till oss. Vi rekommenderar därför att du som kund använder vår returtjänst för smidig hantering. 

 

PRODUKTER

Alla produkter som säljs på webbplatsen är endast ett komplement till råd från din läkare och/eller terapeut. Vi vill förtydliga att de likt våra tjänster inte är tänkt att ersätta eventuella läkarbesök eller läkarundersökningar. 

De kosttillskott som säljs bör ej användas som ett alternativ till en varierad kost. Det rekommenderade intaget hos varje produkt bör heller inte överskridas. Du som är gravid eller ammar, lider av sjukdomar eller annan problematik samt är under behandling med läkemedel bör alltid kontakta läkare innan du använder någon av våra produkter. 

 

PRESENTKORT

För att använda ett presentkort som betalningsalternativ i kassan följer du nedan information, 

  1. Fyll i koden i presentkortsfältet i varukorgen.
  2. Ange vilket belopp du vill utnyttja.
  3. Klicka på knappen för att lägga till presentkortet.
  4. Gå vidare och slutför din beställning.

Presentkort kan även användas fysiskt vid köp i butik eller liknande.

ÄGANDERÄTT TILL UTBILDNINGSINNEHÅLL

Äganderätten till träningsprogram, utbildningsmaterial, utbildningsinnehåll, utbildningens upplägg och genomförande innehas av REHUMAN AB. Med träningsprogram och utbildningsmaterial avses i denna punkt allt material som REHUMAN AB framtagit själva eller genom underkonsulter och som används i utbildning och träningsprogram. Träningsprogram och utbildningsmaterial som kunden får tillgång till i samband med kurs, utbildning, bokad tjänst och medlemskap är skyddat enligt lagen om upphovsrätt och får inte kopieras, distribueras eller mångfaldigas i någon form. I händelse av missbruk av detta utgår skadestånd på EU€ 1 000 000.

 

FORCE MAJEURE 

I händelse av omständigheter som står bortanför REHUMAN AB:s skäliga kontroll ska REHUMAN AB:s förpliktelse att fullfölja köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Skulle förseningen överstiga 2 månader har REHUMAN AB såväl som kund rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

 

PERSONUPPGIFTER 

I samband med registrering och beställning lämnar köparen, om köparen är en fysisk person, sitt samtycke till att REHUMAN AB lagrar och använder personuppgifter i enlighet med vad som närmare framgår i vår sekretesspolicy för webbplatsen.

 

COOKIES 

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. tidsbegränsade cookies samt sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din varukorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner automatiskt när du avslutar din webbläsare. Tidsbegränsade cookies lagras under en förutbestämd tid, detta används exempelvis för att din varukorg inte ska försvinna så fort du stänger ner webbläsaren. 

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Hållbarhet

Ansvar och Åtgärder

Vi på REHUMAN arbetar inte bara med att hjälpa människor. Vi lägger även stora värderingar i att hjälpa vår planet och alla dess invånare. Allt från paketeringsmaterial till produkter är noga utvalt för att garantera en trygg process rakt igenom.

Exempel på vad vi gör för en bättre framtid,

  • Miljövänligt paketeringsmaterial.
  • Miljövänliga och klimatkompenserande leveranser.
  • Svanenmärkta e-handelstransporter, läs mer om det här.
  • Digitala retursedlar för att minska plast-/pappersanvändningen.

 

#REHUMANTEAM

VÄLKOMMEN!

Vi är glada att ha dig med på vår resa! Från och med nu har du rätt till nedanstående förmåner.

10% RABATT PÅ FÖRSTA KÖPET

Din rabattkod har även skickats till din inkorg.

#REHUMANTEAM

Ta del av nyheter först, få 10% rabatt på din första order och mycket mer när du går med i #REHUMANTEAM.

GÅ MED

Välkommen!

Vi använder oss av cookies och liknande data för att förbättra din upplevelse hos oss. När du surfar vidare på vår hemsida och andra tjänster godkänner du deras användningsområden.